Dramaqueen

Det kanske skulle vara lätt att tro att jag är den som är i rubriken nämnda dramaqueen, kanske Camilla eller möjligen Emelie. Så är dock inte fallet. I det här huset är det komplexiteten som agerar dramaqueen, dessutom utstyrd till cowboy. Till hans försvar bör väl nämnas att han är på väg på maskerad, därav cowboyutstyrseln. Dramaqueenstilen finns det däremot inget försvar eller nån vettig bortförklaring till. Dramaqueen i alla ära och det kan väl vara okej en stund med underhållning av det slaget, men nu hoppas jag föreställningen lider mot sitt slut för den här gången. En stor anledning till det, förutom mitt trytande tålamod eller kanske snarare på grund av mitt trytande tålamod, är att risken är överhängande för att det annars snart kommer att ränna runt två dramaqueens av enorm dignitet i detta hus inom kort. Det kan bara leda till ett resultat, total katastrof. Som dramaqueen finns det liksom inte utrymme för någon annans helt oviktiga draman att utspelas inom samma fyra väggar, så ett sådant resultat måste avstyras. Det är i och för sig på god väg. Den komplexa dramaqueenen är snart på väg till mer manliga aktiviteter. Han ska som sagt agera cowboy och det ska han ägna sig åt tills imorgon någon gång, dessutom på annan ort. Ligger nära till hands att tro att whiskeyröst är mer klädsamt tillsammans med cowboyhatt, så jag hyser gott hopp om en snar förvandlig.

 

För att ge komplexiteten viss upprättelse bör väl nämnas att det är ytters sällan han agerar någon form av dramaqueen överhuvudtaget. Nä, hans vanliga stil är stoiskt lugn och moget övervägande. För att vara av det komplexa slaget är han synnerligen klok, i alla fall oftast. Kanske det är därför jag betraktat denna förvandling med ögonbrynen något höjda och ögonen lite uppspärrade i förvåning? Kanske det är anledningen till mitt skeptiska ställningstagande och relativt oförstående emottagande?

 

Utifrån den synvinkeln finns bara en slutsats att dra för egen del. Inte en chans att det ska läggas några fingrar i kors här för att uppnå nån form av personlighet ala coolt lugn. Nope, istället ska en lagom nivå av drama upprätthållas som förberedelse inför eventuella kommande dramaqueensuppträdanden. Syftet är naturligtvis att härda och vänja, allt för att undvika ifrågasättanden och tillrättavisningar när min eventuella tur att agera nämnda roll sen kommer. Det är så det får bli, ett steg före är vad som gäller för ett lyckat uppträdande av dramaqueensmått. Så det kan jag väl också ge honom då, den mer kloka komplexiteten med drag av drama. Han har under någon timme lärt ut vikten av strategisk planerande och en stor verktygslåda för ett lyckat showande. Med all tydlighet har även vikten av förberedelse för att få en synkronisering mellan förväntan och vad som levereras förmedlats. Ibland kan det som verkar vara tidsspillan faktisk vara en ren lärdom, men som sagt så är det ibland.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilla huset på banvallen

Det går inte att styra livet - bara att välja hur man ska förhålla sig till det.

RSS 2.0