Energispar

Trött, grå, regnig och kall dag. Har därför ägnat mig åt trötta aktiviteter, som att sova bort dagen. Har inte varit till någon större hjälp, men det hade det inte varit att låta bli heller så varför skulle jag. Dessutom, under tiden jag sov pågick tydligen aktiviteter i mitt kök. När jag kom ner nyvaken och disorieterad, var disken ett minne blott och maten stod på bordet. Ett klart bevis för vilken enorm förbättring lite sömn kan medföra.

I övrigt har lugnet hägrat. Det mesta som hänt har varit att det numer har flyttat in flera knölar i mitt hus. Kan uppfattas som att det går utför, först svin och nu knölar, men svinen är den typen av svin som är trevliga (läs inburade - det förklarar mycket) och knölarna är av den mer blommande karaktären. Blommande knölar är alltid trevliga, till skillnad från vissa andra knölsorter som man helst håller utanför sitt liv så gott det nu går. Camilla glittrar förkylt omkring, Emelie svassar förnöjt runt i hemmets lugna vrå och till och med husgudarna har intagit en relativt lugn inställning för dagen. Är bra, en del dagar är till för att vila och samla krafter. Energispardagar helt enkelt.

Livet från den knöliga sidan - rätt roande faktiskt



Kommentarer
majan

tja, det finns knölar av alla sorter, stora å små, trevliga o mindre trevliga, -ja t o m riktigt otrevliga, det bästa är när man omger sig med den trevliga sorten :-)

2012-04-11 @ 11:27:52
Spader Madame

Energisparardagar är viktiga. Knölar är ingenting för mig...

2012-04-11 @ 13:37:24
URL: http://spadermadame.blogspot.com/
Ulrika

Majan & Spader Madame:

Mm, energispardagar är av största vikt för det allmänna måendets bästa. Sen är det valfritt om man blandar in knölar i dessa dagar eller inte, men för att säkerställa fortsatt energispar är det bra om de isf är av den mer positiva sorten :)

2012-04-13 @ 01:08:13
URL: http://ninjasoul.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilla huset på banvallen

Det går inte att styra livet - bara att välja hur man ska förhålla sig till det.

RSS 2.0