Det e jag värd

Det är kväll och tystnaden störs enbart av vattenkokarens surrande. Hemmet är tomt förutom på hundar och svin och mina tankar får vandra fritt, utan avbrott och utan hänsyn till andra. Det är en sån kväll när de tankar som annars får stå tillbaka och förvisas till bakhuvudets omedvetna sfär, får tillträde till det medvetna och klarsynta. Tankar som behöver tänkas och beslut som behöver fattas. Det är alltså en av dessa sällsynta, men värdefulla, gånger när funderingar och frågor ska upp till ytan, vändas och vridas på för att så småningom landa i något vettigt, konkret och utvecklande. Eller det borde vara det i alla fall, istället flyr jag dessa tankar till förmån för nåt mer trivsamt. Som stenpartier i trädgården, olika hundrasers användningsområden och vampyrfilmer.

 

Kvällen ska helt enkelt ägnas åt drömmar och funderingar som ger energi, istället för djuplodande viktigheter som antagligen inte är lika viktiga om en vecka. I tystnaden och lugnet ska jag svepa runt och bara ägna mig åt återhämtning, måbrasaker och åt Daim. Efter en dag med en dramakomedi, vilda western, tillfälliga skilsmässor, matintag hos herr x och minsta dottern, skogstur med Emelie, Tove, husgudar och bonusgud, möte med en mycket vacker men ack så räddarg orm, trädgårdsarbete utan framgång vad gäller att få igång gräsklipparen och naturligtvis mycket kaffe tänker jag lugnt anamma reklamens slogan. Den här kvällen ska det njutas. varför? Because  I´m worth it!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilla huset på banvallen

Det går inte att styra livet - bara att välja hur man ska förhålla sig till det.

RSS 2.0