Grymt gym med klockspel

Dagen har än så länge innehållit bland annat ett möte på ortens gym i syfte att diskutera en eventuell rehabilitering/arbetsträning där. Gick strålande och som vanligt lyckades de två gymägarna bidra med en mycket välkomnande känsla och en positiv inställning. Nu är det bara ett möte med bland annat Försäkringskassan imorgon kvar och går det som det ska, kommer måndagen att innefatta en nystartad rehabilitering på gymet. En utveckling som kommit till efter att Försäkringskassan, med stöd av behandlande läkare, helt enkelt beslutat att aktuell arbetsgivare inte är kompetent nog att genomföra en rehabilitering. Tragikomiskt, kan tyckas, med tanke på att den del av arbetsgivarorganisationen som jag tillhör finns till just för att hjälpa människor i utsatta situationer. Nåväl, inget ont som inte har nåt gott med sig. Jag gillar gymet och går det som jag hoppas imorgon kanske ett och annat klockspel kommer att klinga, om inte annat i min tankevärld efter dagens gymmöte :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilla huset på banvallen

Det går inte att styra livet - bara att välja hur man ska förhålla sig till det.

RSS 2.0