Var dag ny, förhoppningsvis i vaket tillstånd

Precis som alla andra nätter, eller i alla fall de nätter jag nu minns, har jag struntat totalt i alla goda intentioner om att lägga mig i tid för att vakna till en ny dag något så när pigg. När andra börjar sina dagar, slutar jag mina. Den här natten blev ändå lite utstickande, lite annorlunda och helt enkelt lite mer värd att ödsla nästkommande dags medvetande för..

 

Precis när jag skulle hasa mig från datorn, ge tänderna en omgång för att sen kravla mig under täcket drogs mina ögon till fliken med min öppna mail. Inkorgens innehåll hade utökats. Förstrött, för att ytterligare förhala alla chanser till åtminstone en dags vaken närvaro, klickade jag fram min inkorg och då hände det. Världen blev plötsligt lite mer rosa, mina smilgropar lite mer djupa och min ålder sjönk helt plötsligt med en så där 25 år.. Tänk att ett mail kan fungera som såväl lyckopiller som ansiktslyftning och få världen att le mot en.. ett mail och sömnbristens tydliga spår är som bortblåsta. Starka krafter har varit i farten den här natten och istället för att inleda mitt nya liv med blogg på ett eftertänksamt, intelligent sätt sitter jag småleendes och myser över det faktum att jag nog numer kan konkurrera om nobelpriset i medicin eller nåt åt det hållet. För det måste väl vara ett medicinskt genombrott att inga mediciner mot bristande initiativförmåga, trötthet och depression längre är nödvändiga. Nu för tiden är det enda som behövs ett  enda mail.


Med klokorden "Du ser inte världen som den är. Du ser världen som du är." klingande i huvudet, tänker jag nu väldigt förnöjt glida ner under täcket och sova som en gud för att så småningom vakna vansinnigt trött men fortfarande fånigt småleende. Den eftertänksamma intelligensen är uppenbarligen som bortblåst, men det gäller att inte misströsta. Var dag ny, förhoppningsvis mer eftertänksam, mer intelligent och förhoppningsvis i vaket tillstånd..


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilla huset på banvallen

Det går inte att styra livet - bara att välja hur man ska förhålla sig till det.

RSS 2.0